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  • 기사등록 2021-09-28 13:30:22
  • 수정 2021-10-06 13:58:21
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급속한 차량의 전기화로 리튬이온 배터리 소재 시장이 급성장 할 것이라는 전망이 나왔다.

프로스트 앤드 설리번의 최근 ‘글로벌 리튬이온 배터리 소재 시장 성장 기회 분석 보고서’ (Global Li-ion Battery Materials Growth Opportunities)에 따르면, 2020년 187억 5천만 달러를 기록했던 글로벌 리튬이온 배터리 소재시장 규모가 15.6%의 연평균 성장률(CAGR)과 함께 2027년에는 516억 달러에 달할 것으로 예측했다.


이는 배터리 화학 및 기술 발전과 전기차에 대한 고객 선호도 상승과 그에 따른 전기차 판매량 급증, 그리고 규제 강화가 글로벌 리튬이온 배터리 소재 시장 성장에 따른 것이다.

또한 아시아·태평양 지역이 리튬이온 배터리 소재 시장을 장악하고 있는 것으로 나타났다. 특히 중국이 전 세계 양극재, 음극재, 전해질, 분리막 공급량의 85% 이상을 차지하며, 모든 핵심 배터리 소재 수요와 공급을 주도하고 있는 것으로 나타났다. 유럽도 리튬이온 배터리 및 관련 소재 생산 역량 확대에 매우 적극적인 자세를 취하고 있어 2027년까지 전 세계 리튬이온 배터리 소재 생산 용량의 약 3분의 1을 유럽이 차지할 것으로 보인다.


에너지 밀도를 개선시킬 수 있는 화학 물질들이 빠르게 진화되어 채택되는 가운데, 양극재 부문이 전체 리튬이온 배터리 시장 성장에 핵심 부문으로 부상할 전망이다. 안전과 비용과 주행거리 사이의 균형을 잡기 위해 시장 선도 OEM 사들은 저가의 LFP 배터리와 고에너지 밀도 NCM 배터리, 그리고 저코발트-고니켈 NCM배터리를 구성하는 데 최적화된 화확 혼합 물질들을 선택할 것으로 예상된다.


보다 많은 에너지 저장과 수명 연장을 위해 리튬이온 배터리 소재 개발이 한창이다. 코발트 함량은 낮추고 상대적으로 니켈 함량을 높이고 있으며 고니켈 양극재를 구성할 첨단 배터리 화학 물질이 개발 중이다. 또한 재활용 업체와 협력해 코발트, 니켈, 구리와 같은 주요 원자재들을 재활용하기 위한 인프라 구축도 진행 중이다.


In 2027, the global battery material market will triple
Expanding the electric vehicle market and leading the Asia-Pacific region

It is predicted that rapid electrification of vehicles is contributing greatly to the growth of the lithium-ion battery material market.

According to Frost & Sullivan's recent ‘Global Li-ion Battery Materials Growth Opportunity’ Report, the global lithium-ion battery material market, which recorded $18.75 billion in 2020, is expected to reach $51.6 billion in 2027, along with an Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 15.6%.

This is due to the development of battery chemistry and technology, the rise in customer preference for electric vehicles, the resulting surge in electric vehicle sales, and the growth of the global lithium-ion battery material market.

In addition, the Asia-Pacific region is dominating the lithium-ion battery material market. Particularly, China, for more than 85% of the world's supply of cathode materials, anode materials, electrolytes, and separation membranes, leading the demand and supply of all core battery materials. Europe is also active in expanding the production capacity of lithium-ion batteries and related materials, so Europe is expected to account for about a third of the world's lithium-ion battery material production capacity by 2027.

With chemicals that can improve energy density rapidly evolving and being adopted, the anode material is expected to emerge as a key in the growth of the entire lithium-ion battery market. To balance safety, cost and driving range, market-leading OEM companies are expected to select an optimized mixture for constructing low-cost LFP batteries, high-energy density NCM batteries, and high-nickel low cobalt lithium NCM batteries.

The development of lithium-ion battery materials is underway to further extend battery's energy storage and life. It lowers cobalt content while increasing nickel content, and is being developed by state-of-the-art battery chemicals that comprise high-nickel cathode materials. It is also working with recycling companies to build infrastructure to recycle major raw materials such as cobalt, nickel, and copper.

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